Ogólne warunki współpracy

Definicje i zakres stosowania Ogólnych Warunków Sprzedaży.

  • OWS – Ogólne Warunki Sprzedaży określają warunki wykonania przez firmę GEOFIT P.S.A. z siedzibą w Czechowicach-Dziedzicach, sprzedaży i dostawy wyrobów na rzecz Kupującego, oraz inne zobowiązania stron wynikające ze współpracy handlowej. Akceptacja przez Kupującego oferty współpracy stanowi przyjęcie niniejszych OWS, z wyłączeniem tych postanowień umownych, które strony na piśmie uzgodniły inaczej.
  • Sprzedawca – GEOFIT P.S.A. z siedzibą w Czechowicach-Dziedzicach 43-502, przy ul. K. Szymanowskiego 16, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000966497 posiadająca NIP 6521750712. Kapitał zakładowy w wysokości 5  000 zł w całości wpłacony. 
  • Doręczenie OWS – następuje z chwilą przesłania oferty i akceptacji jej warunków, OWS dostępne jest pod adresem elektronicznym www.produktykamienne.pl
  • Akceptacja OWS – następuje z chwilą akceptacji oferty jak i z chwilą złożenia zamówienia, zawarciem umowy kupna sprzedaży. 
  • Udostępnienie OWS – OWS dostępne jest pod adresem elektronicznym www.produktykamienne.pl
  • Forma pisemna – za formę równoważną formie pisemnej, o której mowa w art. 78 Kodeksu cywilnego, uznaje się wiadomość przesłaną za pośrednictwem poczty elektronicznej, o ile zawiera ona dane identyfikujące nadawcę indywidualnego(imię i nazwisko, numer telefonu) lub NIP firmy.
  • Strony – za strony niniejszej umowy uważa się Sprzedającego i Kupującego. 
  • Kupujący – osoba fizyczna, prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje osobowość prawną, dokonująca Zamówienia (Zamawiający) w celu zakupu Towarów.
  • Wyroby – Produkty i Usługi znajdujące się w aktualnej ofercie handlowej Sprzedającego, wraz z Dokumentacją i Certyfikacją jeżeli wymagają tego warunki umowy.
  • Wyroby niestandardowe – wyroby, które nie znajdują się w bieżącej ofercie Sprzedawcy, zwykle wykonywane dla Kupującego na specjalne zamówienie w ramach indywidualnych pisemnych uzgodnień z Kupującym.
  • Cennik – GEOFIT P.S.A. nie prowadzi stałego cennika wyrobów. Strona internetowa zawiera ceny wyrobów tylko w formie orientacyjnej. Jako cennik rozumie się ceny proponowane w ofercie dla konkretnego Kupującego wg sporządzonego zamówienia.
  • Oferta – wartość netto Wyrobów i usług(np. Dostawa, usługi doradcze), wskazana w aktualnie obowiązującym cenniku lub w indywidualnej wycenie dokonanej przez Sprzedawcę.  
  • Zamówienie – akceptacja oferty Sprzedającego na wskazane w formie pisemnej Wyroby. Powzięcie zobowiązań wynikających z zamówienia w szczególności zapłatę za dostarczone wyroby Sprzedawcy, cokolwiek nastąpi pierwsze. Zamówienie może przybrać formę – Umowy współpracy.
  • Minimum logistyczne – Sprzedawca określa minimalną ilość i gabaryt wyrobów, którą podejmuje się dostarczyć w ramach realizowanego zamówienia.
  • Dostawa – dostarczenie towarów lub usług pod wskazany adres z zamówienia, lub do siedziby firmy. 
  • Gwarancja – gwarancja jakości,

ZAMÓWIENIE

  1. Zamówienia składane są przez Kupującego w formie pisemnej lub pocztą elektroniczną.
  2. Zamawiający odpowiada za prawidłowość informacji i dokumentacji, jaką ma dostarczyć Sprzedającemu przed zamówieniem wyrobów (m.in. wymiary, sposób obróbki, jakość, inne niestandardowe cechy towaru,). 
  3. Zamówienie musi zawierać dane Kupującego, szczegółowe informacje dotyczące zamawianych wyrobów, ilość i proponowany termin dostawy oraz inne dane dotyczące warunków realizacji zamówienia. Zamówienie może zostać sporządzone w formie umowy współpracy jeśli występują ponad standardowe warunki określające jego realizację. 
  4. O ile strony nie ustaliły inaczej, po przyjęciu zamówienia Sprzedawca zobowiązuje się do jego realizacji niezwłocznie. Termin wykonania zostanie Kupującemu przekazany telefonicznie, lub pocztą elektroniczną.
  5. Warunkiem realizacji zamówienia jest pisemne potwierdzenie jego przyjęcia przez firmę GEOFIT P.S.A.
  6. W przypadku wyrobów niestandardowych okres realizacji zamówienia ustalany będzie indywidualnie pomiędzy Stronami.
  7. Kupujący ma prawo wycofać lub zmienić złożone zamówienie wyłącznie za pisemną zgodą Sprzedawcy,  tylko w przypadku jeżeli realizacja zamówienia nie została jeszcze rozpoczęta . Jeżeli zamówienie było w trakcie realizacji, Sprzedawca jest uprawniony do określenia poziomu poniesionych kosztów i obciążenia nimi Kupującego.
  8. Dla celów prawidłowego określenia przedmiotu zamówienia Sprzedawca może opracować i przekazać Kupującemu (także w formie elektronicznej w postaci zakładki na stronie internetowej) wzór zamówienia, w którym określone zostaną wszystkie istotne warunki zamówienia zgodnie z obowiązującymi w przedsiębiorstwie Sprzedawcy procedurami i wymogami.
  9. W przypadku, gdy warunki zamówienia nie mogą zostać przyjęte, Sprzedawca zawiadamia o tym Kupującego drogą elektroniczną w terminie do 3 dni roboczych od daty otrzymania zamówienia, określając własne propozycje realizacji zamówienia. Brak odpowiedzi Kupującego na propozycję Sprzedawcy wiąże się z wstrzymaniem realizacji zamówienia. W przypadku dokonania przez Kupującego zmian w przesłanej przez Sprzedawcę propozycji realizacji zlecenia Kupujący ma obowiązek powiadomić pisemnie Sprzedającego o akceptacji wprowadzonych do Oferty zmian.
  10. Przedpłaty. Sprzedawca określa w ofercie końcowej warunki realizacji zamówienia. Wielkość przedpłaty dla wyrobów standardowych zwykle przyjmuje się na poziomie do 30% brutto wartości oferty. Dla wyrobów niestandardowych wartość przedpłaty może wzrosnąć do 50% brutto wartości oferty. Przedpłata wpłacana jest na konto Sprzedawcy w postaci zaliczki na podstawie faktury proforma. Po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedawcy wystawiana zostaje faktura zaliczkowa dla Kupującego. Najczęściej przedpłata jest formą zawarcia umowy o realizację zamówienia. 
  11. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi, gdy Strony zgodnie z warunkami niniejszego paragrafu ustalą wszystkie warunki realizacji zamówienia. 
  12. Zapłata końcowa. Jeśli Strony nie ustalą inaczej zapłata końcowa następuje w formie pełnej przedpłaty lub dopłaty do wpłaconej zaliczki, jednakże zawsze przed planowaną dostawą. W przypadku podmiotów indywidualnych zapłata końcowa zawsze realizowana jest przed dostawą. Dla podmiotów gospodarczych dopuszczalne szczegółowe warunki płatności znajdują się w dalszej części OWS.



OFERTA

  1. Cenę wyrobu określa cennik stanowiący załącznik do oferty. Cena wyrobu podana jest w ofercie wg wartości netto. Cena wyrobu, określona na fakturze VAT zostanie powiększona o podatek VAT, zgodnie z obowiązującą stawką. W przypadku wyrobów niestandardowych cena wyrobu (wg wartości netto) uzgodniona zostanie między stronami przed realizacją zamówienia. 
  2. Ważność oferty w czasie. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmian cen określonych w ofercie pod warunkiem, że przekroczony został okres ważności oferty. W takim przypadku nowe ceny będą obowiązywać po ich akceptacji przez Kupującego i złożenia nowej oferty przez Sprzedawcę. 
  3. W przypadku kiedy od złożenia zamówienia dojdzie do wzrostu inflacji powyżej 3 %, który to wzrost będzie wynikał z informacji podanej przez GUS, Sprzedający zastrzega możliwość zmiany cen w ofercie do wysokości tego poziomu inflacji. 
  4. O ile strony nie uzgodniły inaczej oferta obejmuje koszty opakowania, załadunku i transportu do miejsca dostawy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, lub innych krajów.
  5. Oferty przygotowywane są w oparciu o średni kurs USD wg NBP z ostatniego kwartału. W przypadku zmian cen transportu kołowego lub cen frachtu morskiego oraz innych nieprzewidzianych zmian kosztów, a w szczególności zmian elementów mających wpływ na kształtowanie ceny, takich jak: ceny paliw; zmiany kursu wymiany walut oraz zmiany cen surowców i materiałów Sprzedający zastrzega sobie prawo dokonania odpowiedniej korekty oferty z uwzględnieniem tych zmian. 
  6. Faktura proforma – GEOGIT P.S.A. często stosuje fakturę proforma jako potwierdzenie złożonej oferty. Faktura proforma zawiera komplet danych handlowych: dane Sprzedającego i Kupującego, nazwy wyrobów wyrażone w odpowiednich jednostkach i przypisane im ceny. Ponadto: wartość realizacji zamówienia na podstawie złożonej oferty, termin realizacji, wartość przedpłaty oraz dane banku Sprzedawcy.

 

WARUNKI PŁATNOŚCI

  1. Jeżeli strony nie uzgodniły inaczej, sprzedaż wyrobów może być dokonana jedynie po uiszczeniu przez Kupującego całej wartości zamawianego wyrobu („przedpłata”). W takiej sytuacji Sprzedawca rozpocznie realizację zamówienia dopiero po dokonaniu przez Kupującego zapłaty w ustalonej wysokości (zaliczka). 
  2. Sprzedaż wyrobów z odroczonym terminem płatności może być dokonywana jedynie w przypadku udzielenia Kupującemu przez Sprzedającego limitu kredytowego. Sprzedawca może przyznać Kupującemu limit kredytowy w określonej wysokości uwzględniając wielkość obrotów, terminowe wywiązywanie się przez Kupującego z wcześniejszych zobowiązań, brak innych przeterminowanych zobowiązań Kupującego wobec Sprzedawcy oraz sytuację finansową Kupującego. Sprzedawca może ponadto objąć transakcję stosownym ubezpieczeniem oraz zbadać kondycję finansową Kupującego przez podmioty trzecie. 

W każdym przypadku Sprzedawca może jednostronnie zmienić wysokość przyznanego limitu kredytowego albo też cofnąć jego przyznanie. 

  1. Limit kredytowy uzależniony jest od sumy wartości zrealizowanych wcześniej zamówień, oraz istniejących wymagalnych i niewymagalnych zobowiązań Kupującego z tytułu zrealizowanych wcześniej dostaw. Do limitu kredytowego przyjmowana będzie wartość brutto wyrobów. 
  2. Niezależnie od postanowień pkt.1 i 3 w przypadku zamówienia przez Kupującego wyrobów niestandardowych Sprzedawca może uzależnić realizację zamówienia od wpłacenia przez Kupującego zaliczki w wysokości ustalonej przez Sprzedawcę. Brak wpłaty zaliczki w wyznaczonym terminie traktowane będzie jako rezygnacja ze złożonego zamówienia. Wpłacona zaliczka zaliczona będzie na poczet wymagalnych zobowiązań Kupującego, zaś w przypadku nie odebrania towaru przez Kupującego zostaje przez Sprzedawcę zatrzymana tytułem kary umownej. Sprzedawca może ponadto dochodzić odszkodowania uzupełniającego w zakresie, w jakim poniesiona przez niego szkoda przekracza wartość kary umownej. 
  3. Sprzedawca zobowiązuje się do wystawienia faktury VAT opiewającej na całość wartości towaru w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty wydania towaru. 
  4. Faktury będą wystawiane do każdej dostawy, według rzeczywiście wydanych ilości zgodnie z ustalonym terminem płatności. 
  5. Zamawiający wyraża zgodę na wystawianie faktur bez jego podpisu. 
  6. Za dzień zapłaty uważa się dzień zaksięgowania danej kwoty na rachunku bankowym Sprzedawcy. 
  7. W przypadku sprzedaży Wyrobów z odroczonym terminem płatności z tytułu opóźnienia w zapłacie należności Kupujący zapłaci odsetki w wysokości odsetek ustawowych. 
  8. Opóźnienia w płatnościach upoważniają także Sprzedawcę do: 

∙ jednostronnego skrócenia terminu płatności, 

∙ natychmiastowego wstrzymania dostaw, 

∙ żądania dodatkowych zabezpieczeń, 

∙ rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym. 

  1. Strony zgodnie postanawiają, że w przypadku, gdyby Kupujący miał względem Sprzedawcy kilka długów wynikających z tytułu umowy i OWS, Sprzedawca jest uprawniony według swojego uznania  do wskazania, na poczet którego długu zalicza dokonaną wpłatę niezależnie od tego czy Kupujący wskazał, który dług chce zaspokoić czy też nie. W takim przypadku Sprzedawca zawiadomi Kupującego, na poczet którego należnego mu długu zaliczył dokonaną wpłatę. Ponadto Sprzedawca może w pierwszej kolejności zaliczyć dokonaną wpłatę na zaległe należności (np. odsetki), a dopiero później na należność główną. 
  2. W przypadku braku płatności za wystawione faktury w terminach na nich zawartych, GEOFIT P.S.A. może wstrzymać dostawy. Wstrzymanie dostaw zwalnia GEOFIT P.S.A. z konieczności przestrzegania ustalonego harmonogramu dostaw i wymaga wspólnego ustalenia nowego harmonogramu dostaw. 
  3. W przypadku, gdy po stronie Kupującego zajdą przesłanki poddające w wątpliwość wypłacalność Kupującego, Sprzedawca ma prawo wstrzymać kolejne dostawy lub/i: 

∙ żądać przedłożenia stosownych dokumentów potwierdzających sytuację majątkowo – finansową Kupującego, 

∙ żądać ustanowienia stosownych zabezpieczeń, ograniczyć dostawy, 

∙ skrócić terminy płatności bądź wprowadzić sprzedaż gotówkową, 

∙ rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym. 

  1. W przypadku rozwiązania umowy z jakiejkolwiek przyczyny, Kupujący upoważnia Sprzedawcę do odbioru z magazynu Kupującego na koszt Kupującego wyrobów, za które Kupujący nie zapłacił. 
  2. Do momentu zapłaty towar pozostaje własnością Sprzedawcy. W przypadku nieuregulowania terminowo należności zostaną naliczone ustawowe odsetki. Kupujący nie może bez pisemnej zgody Sprzedawcy dokonać potrącenia zobowiązań na podstawie Art. 498 k.c 16. Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania zapłaty za towar bądź za jego część. 

 

MIEJSCE DOSTAWY

  1. Towar dostarczany jest transportem Sprzedawcy, za pośrednictwem firmy kurierskiej, przewoźnika spedycyjnego, lub transportu celowego.
  2. Wyroby dostarcza Sprzedawca pod warunkiem zachowania minimum logistycznego. Minimum logistyczne określane jest indywidualnie dla każdego wyrobu, lub grup wyrobów i podane jest w zakładce produktowej na stronie internetowej. Minimum logistyczne dla wyrobów niestandardowych określa się indywidualnie w każdej ofercie.
  3. O ile Strony nie uzgodniły inaczej, Sprzedawca dostarczy Wyroby do siedziby/magazynu/plac budowy Kupującego znajdującego się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, lub poza jej granicami wskazanego przez Kupującego w treści zamówienia, lub umowy współpracy. 
  4. Jeżeli Strony inaczej nie postanowią wyroby dostarczane będą w dni robocze – od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.00 – 18.00. 
  5. Rozładunek dostarczanych towarów zwykle jest po stronie Kupującego chyba, że dostawa realizowana jest przez firmę kurierską lub transport celowy. Sposób realizacji transportu zawsze ujęty jest w ofercie.
  6. Waga palet może dochodzić max. do 2,9 tony przy transporcie spedycyjnym i celowym. Przy transporcie kurierskim waga palet max.1.0 tony.
  7. Kupujący odpowiada za warunki dojazdu i możliwości rozładunku wyrobów:
  8. dopuszczalny wjazd pojazdów o określonym obciążeniu i gabarycie na wskazany adres rozładunku.
  9. właściwie przygotowane podłoże do składowania wyrobów.
  10. właściwe podłoże do rozładowania palet przez kuriera ręcznym wózkiem paletowym.
  11. przygotowanie sprzętu do rozładunku transportu spedycyjnego lub celowego o określonej nośności np. wózek widłowy lub koparka z widłami.

 

TERMIN DOSTAW

  1. Termin dostawy określony w treści oferty lub umowy współpracy  jest wiążący dla Sprzedawcy pod warunkiem, że Sprzedawca otrzymał wszystkie istotne informacje dla wykonania zamówienia. W przypadku braku wskazania wszystkich niezbędnych informacji koniecznych do realizacji zlecenia, Kupujący po uzyskaniu informacji od Sprzedawcy zobowiązany będzie do uzupełnienia złożonego zamówienia. W takim przypadku Sprzedawca będzie upoważniony do jednostronnego przesunięcia terminu dostawy o okres opóźnienia spowodowany przez Kupującego. 
  2. W przypadku rezygnacji Zamawiającego z odbioru wyprodukowanego towaru zgodnie z zamówieniem lub nie odebranie materiału w terminie oznaczonym w zamówieniu, Zamawiający jest zobowiązany do pokrycia kosztów zamówienia na podstawie wystawionej faktury VAT. 
  3. W przypadku nieodebrania towaru powyżej 30 dni od dnia wskazanego w zamówieniu lub ustalonego dnia odbioru, Sprzedający obciąży Zamawiającego kosztami składowania tego towaru, licząc za każdy dzień jego składowania. 
  4. Sprzedający zastrzega, że w wyniku okoliczności niezależnych od Sprzedającego może nastąpić wydłużenie czasu realizacji zamówienia o czym Kupujący zostanie poinformowany pocztą elektroniczną lub telefonicznie.

 

SZKODY W TRANSPORCIE

Przy odbiorze towaru od przewoźnika Kupujący jest zobowiązany zbadać przesyłkę w celu ustalenia czy nie została ona uszkodzona w transporcie w sposób widoczny. W przypadku stwierdzenia takich uszkodzeń należy sporządzić protokół z udziałem przewoźnika. Jeśli w chwili przejmowania przesyłki stan jej nie budził zastrzeżeń, a uszkodzenia stwierdzić można było w czasie jej rozpakowywania, lecz nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty dostawy, Kupujący zobowiązany jest zaprzestać dalszego rozpakowywania i wezwać przewoźnika w celu spisania protokołu w magazynie Kupującego. 

 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY ZA JAKOŚĆ WYROBÓW. JAKOŚĆ. RĘKOJMIA. 

  1. Sprzedawca zobowiązany jest do wykonania wyrobów zgodnie z obowiązującymi przepisami, z należytą starannością wynikającą z zawodowego charakteru działalności oraz z obowiązującym normami. 
  2. Sprzedawca udziela ustawowej rękojmi za ewentualne wady wyrobu. 
  3. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi ograniczona zostaje do wartości dostarczonego wyrobu, z wyłączeniem utraconych korzyści Kupującego i/lub osób trzecich i poniesionych przez Kupującego/osoby trzecie kosztów i strat. 
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku nieprawidłowego transportu, przechowywania lub użytkowania wyrobu przez Kupującego lub osoby trzecie (w tym m.in. za szkody powstałe u Kupującego lub osoby trzeciej w wyniku uszkodzeń mechanicznych, zamoczenia towaru, działania agresywnych czynników środowiskowych, normalnego zużycia itp.). 
  5. W przypadku ujawnienia wady wyrobu, Kupujący zobowiązany jest zbadać dostarczony wyrób i zgłosić ewentualne reklamacje jakościowe niezwłocznie po jej wykryciu, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dostarczenia towaru. Kupujący zobowiązany jest umożliwić Sprzedawcy zbadanie wyrobu, którego dotyczy reklamacja oraz zachować oryginalne opakowanie w celu użycia go do transportu zwrotnego 
  6. Sprzedawca zobowiązuje się w ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji zbadać reklamowany wyrób i/lub powiadomić zgłaszającego reklamację o sposobie jej rozpatrzenia. 
  7. W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca wymieni reklamowany wyrób na wyrób bez wad w terminie 21 dni roboczych od daty uznania reklamacji. 
  8. W każdym przypadku reklamacja musi być sporządzona w formie pisemnej, towar zabudowany na inwestycji nie podlega reklamacji. GEOFIT P.S.A. nie ponosi kosztów demontażu i ponownego montażu wyrobów, których niezgodności wymiarów były do stwierdzenia w trakcie ich wbudowywania. Zamawiający nie może odesłać towaru reklamowanego bez zgody Sprzedającego. 
  9. Wszelkie zmiany struktury lub kolorystyki kamienia nie mające wpływu na jego parametry fizyko-techniczne, a będące wynikiem sił przyrody nie mogą być podstawą do reklamacji. 
  10. Sprzedawca nie będzie zobowiązany do naprawienia innych szkód Kupującego spowodowanych dostarczeniem wyrobu wadliwego. 
  11. Kupujący przygotuje do wysyłki i zgodnie z instrukcją Sprzedawcy wyda przewoźnikowi wyrób, którego dotyczyła reklamacja. Wyrób zostanie wysłany w opakowaniu, w którym został dostarczony, a w razie jego zniszczenia Kupujący zobowiązany jest zapewnić właściwe opakowanie wyrobów do transportu.

 

ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI

  1. Jakakolwiek odpowiedzialność Sprzedawcy związana z zawarciem umowy lub dokonaniem sprzedaży wyrobów, niezależnie od tytułu tej odpowiedzialności, nie obejmuje naprawienia szkód dotyczących spodziewanych korzyści, utraconego zysku, strat produkcyjnych, utraty renomy rynkowej itp. 
  2. Jeżeli osoba trzecia występuje przeciwko Kupującemu z jakimikolwiek roszczeniami mogącymi pozostawać w związku ze sprzedanym Kupującemu przez Sprzedawcę towarem lub z produktami, do których wytworzenia użyto towarów sprzedanych Kupującemu przez Sprzedawcę, Kupujący powinien o tym natychmiast powiadomić Sprzedawcę umożliwiając mu uczestnictwo w postępowaniach związanych z roszczeniami tej osoby, pod rygorem wyłączenia jakiejkolwiek odpowiedzialności Sprzedawcy związanej z owymi roszczeniami. 
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uchybienia jakimkolwiek terminom wynikającym z zawarcia lub wykonania niniejszej umowy, jeżeli uchybienia te nie wynikają z jego wyłącznej winy. 

 

SIŁA WYŻSZA

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie dostawy, jeżeli jest ono następstwem zdarzeń nadzwyczajnych, będących poza kontrolą Sprzedawcy, a w szczególności aktu władzy lub siły wyższej. 
  2. Za siłę wyższą uważa się następujące zdarzenia: klęski żywiołowe, niepokoje społeczne, mobilizację, braki surowców, braki transportowe, strajki, czasowe ograniczenia transportowe. 
  3. Towary pochodzące z terenu Ukrainy mogą być narażone na nieprzewidziane wypadki w zawiązku z działaniami wojennymi. 
  4. Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi Kupującego o zaistnieniu przeszkody w wykonaniu dostawy. 
  5. W takim przypadku Sprzedawca będzie upoważniony do odstąpienia od umowy w całości lub w części bez żadnych zobowiązań odszkodowawczych wobec Kupującego.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Kupujący zobowiązany jest do informowania o wszelkich zmianach organizacyjnych oraz kapitałowych, w szczególności polegających na zmianie formy prawnej prowadzonej działalności (przekształceniach podmiotowych), zmianach w składach organów zarządzających (osób upoważnionych do reprezentowania Nabywcy – dot. spółek z o.o. lub akcyjnych, kom.-akcyjnych), zmianach w składach osobowych wspólników oraz sposobu reprezentacji (dot. spółek cywilnych i jawnych), zmianach adresów prowadzonej działalności gospodarczej. Powyższe obowiązki Kupujący realizuje w szczególności poprzez: dostarczenie aktualnego wyciągu z właściwego rejestru, aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualnych pełnomocnictw – przed podpisaniem umowy oraz w terminie 1 4 dni od daty zaistnienia zmian. 
  2. Na żądanie Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany niezwłocznie nie później jednak niż w terminie 7 dni od daty zgłoszenia takiego żądania dostarczyć aktualne sporządzone dokumenty finansowe i statystyczne, przez które przyjmuje się sprawozdania finansowe określone w ustawie o rachunkowości, deklaracje podatkowe określone w ustawach o podatkach dochodowych i VAT, sprawozdania statystyczne GUS. 
  3. Z dniem otrzymania przez Zleceniodawcę OWS, tracą moc wszelkie dotychczasowe uzgodnienia i porozumienia w zakresie wykonania i sprzedaży usług, które w sposób odmienny określają prawa i obowiązki stron, za wyjątkiem uzgodnień dotyczących zamówień przyjętych do realizacji przez Sprzedawcę do czasu otrzymania przez Zleceniodawcę niniejszych OWS oraz podpisanych wcześniej umów. W przypadku kolizji zapisów podpisanych wcześniej umów z zapisami niniejszych OWS, pierwszeństwo mają zapisy zawartych wcześniej umów. 
  4. Niniejsze OWS mogą być przez Sprzedawcę zmienione w każdym czasie. W przypadku braku akceptacji nowych postanowień OWS przez Kupującego umowy ulegają rozwiązaniu zaś zamówienia dostaw wyrobów nie będą przez Sprzedawcę przyjmowane do realizacji – począwszy od daty obowiązywania nowych postanowień OWS, chyba że strony pisemnie inaczej postanowią. 
  5. Do rozpatrzenia wszelkich mogących wyniknąć pomiędzy stronami sporów, mogących wiązać się ze stosunkami opartymi na zawieranych przez strony umowach sprzedaży, do których zastosowanie znajdowałyby niniejsze OWS, wyłącznie właściwy będzie Sąd powszechny rzeczowo i miejscowo właściwy dla Sprzedawcy. 
  6. Do każdego zlecenia, cennika, oferty, umowy lub faktury VAT, na mocy których Sprzedawca dokona na rzecz Kupującego sprzedaży wyrobów, znajdują zastosowanie niniejsze OWS, jak również – w zakresie nieunormowanych w treści niniejszych OWS – odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego i inne bezwzględnie obowiązujące przepisy. 
  7. W przypadku braku płatności za wystawioną fakturę lub innych sporów, strony ustalają, że sprawy rozstrzygać będzie sąd właściwy dla GEOFIT P.S.A.
  8. Termin ważności oferty wynosi 14 dni.



                                                                                      ZARZĄD GEOFIT P.S.A.